Curaçao

3 juli 2023 - Julianadorp, Curaçao

Ik heb een berg beklommen, met een schildpad gezwommen en er zat een hagedis op mijn buik, Curaçao bevalt me wel 😋

Ik begin een beetje te wennen na de eerste week. Het hier rcht heel warm. Ik hou van warm, maar dit is wel echt heel warm 😂 Daarbij kwam nog de jetlag (5 uur opstaan is me net wat te enthusiast) en de hele omgeving die nieuw is waardoor ik wat dagen nodig had om mijn plek en ritme te vinden.

Dit is gelukkig de plek om lekker rustig aan te doen en een goeie reden om me vol enthousiasme te storten op het project "bezoek alle mooie stranden van Curaçao". De stranden zijn mooi maar het beste is absoluut het water, vooral onder water. Wat ben ik blij met mezelf dat ik mijn snorkel spullen heb meegenomen. Het is net alsof je in een aquarium zwemt. Er zijn papagaaivissen, koffervissen, trompetvissen en nog 100 anderen vissen waar ik de naam niet van weet in alle mogelijke kleuren. Ik heb een octopus gezien en een pijlinktvis en een heel stuk samen gezwommen met een schildpad. En dan echt samen, als in recht onder me en vlak naast me op nog geen halve arm afstand. Overal vliegen kolibries en er zijn prachtige vogels (waaronder 1 die me de eerste ochtend wakker maakte omdat ik dacht dat het auto alarm afging). De leguanen wandelen langs en chillen op het strand en overal zitten kleine hagedisjes.

Naast snorkelen en dieren kijken begin ik ook de rest van het eiland steeds meer te verkennen en vermaak ik me helemaal met rondjes rijden. Af en toe ergens stoppen om een berg op te wandelen of een fort te verkennen (met een verstopte trap waar ik heel blij van werd). Ik krijg mijn dagen prima om 😋.

Het fijne aan dat ik hier zo lang ben op een relatief klein eiland is dat ik heel veel tijd heb om lekker niks te doen, boeken te lezen, uitgebreid te koken, smoothies te maken, mijn recept voor ijskoffie te perfectioneren en iedere dag te zwemmen 😊🫧🐠

Ik ga vast nog vanalles leuks tegenkomen de komende weken en wie weet wat ik nog voor een coole plekken ontdek. De Christoffel berg staat sowieso nog op de planning, ik heb nog lang niet alle stranden gehad en er zijn nog genoeg onontdekte delen van het eiland om te verkennen 😎😁

Tot later en geniet maar van het feit dat het in Nederland niet constant 31 graden is 😉☀️

LeguaanHagedisLevensboomAuto alarm vogelEen kolibriStrand

1. Rob Noordhoek:
    3 juli 2023
    Hoi Sulina, geweldig je verhaal te lezen en het is erg goed geschreven en je geniet. Dat is heel belangrijk en zal je goed doen. Ik zie uit naar je volgende verhaal. Groeten, Rob Noordhoek
  2. Margriet Kentgens:
    3 juli 2023
    Heerlijk om dit te lezen en hoe je geniet. Leuk om zo te mogen mee genieten!
  3. Margot:
    3 juli 2023
    Hey Sulina, fijn dat je zo aan het genieten bent! Je hebt een hele leuke schrijfstijl met veel humor, dat leest lekker! Curaçao lijkt ineens een stukje dichterbij😊. Geniet lekker verder. Ik verheug me op je volgende verslag. Groetjes uit een momenteel lekker winderig maar aangenaam Zuid-Limburg, Margot🌞
  4. Rebecca:
    3 juli 2023
    Autoalarm vogel lijkt me minder prettig wakker worden. Anders zullen de honden wel naast je bed staan. Laat maar weten als je dat ijskoffierecept geperfectioneerd hebt. Komend weekend kunnen we dat ook goed gebruiken als we hier de 30°C aantikken. Zal dan aan je denken en jaloers zijn op jouw mogelijkheid om zo de zee in te wandelen. Have fun!
  5. Gerald:
    3 juli 2023
    Hi Sulina, dat klinkt allemaal heel geweldig en dat je nu echt aan het genieten bent. Take it easy zou ik zeggen. Het is wel zo warm, dat moet je wel zeker lukken. Hier wordt regen op de expeditie verwacht. Dus....
  6. Brord:
    4 juli 2023
    Ziet er prima uit, al tips van je lokale contactpersonen voor de niet toeristische mooie plekken ?
  7. Sulina:
    5 juli 2023
    Ja hoor, een aantal hele goede tips naar mooie rustige stranden en lekker eten 😁😎
    Fijn om van alle kanten wat insider info te krijgen en tips over wat ik niet mag missen hier 😊
  8. Audrey:
    8 juli 2023
    Wat een avontuur. Zo leuk om alles te lezen hoe je je vermaakt. Ik kijk uit naar nog meer verhalen!