Curaçao deel 2

13 juli 2023 - Sint Michiel, Curaçao

Na anderhalve week en een nieuw record aan uitrusten werd tijd voor wat meer actie 😎. Ik ben een paar dagen achter elkaar gaan windsurfen (heel enthousiast, veel spierpijn), heb wandelroutes gelopen (warm), een berg beklommen (want dat klinkt niet warm) en een epische zandstad gebouwd 😁

Het windsurfen is trouwens helemaal mijn ding en het weer is er perfect voor. Na de eerste les had ik de basis onder de knie en heb de rest van de week spullen gehuurd om zelf te oefenen. Naarmate het bord smaller en het zeil groter werd snap ik steeds beter waarom je hier moe van word. Na 3 dagen op rij had ik toch wel een beetje veel spierpijn 😋

Om mezelf en mijn schouders wat rust te gunnen had ik me bedacht de dag erna de Christoffel berg op te klimmen. Dat pakte wat minder rustgevend uit dan ik bedacht had. Ik had wel ergens gelezen dat het meer klimmen was dan wandelen en dat het best zwaar kon zijn. Ik had het alleen niet echt heel serieus genomen. Ik heb nog nooit in mijn leven zoveel gezweet 😅. Inclusief de sauna. En dan was ik nog wel om 6 uur begonnen met wandelen. Het zweet stroomde over me heen, ik was kletsnat en ik ben 3 kwartier constant buiten adem geweest. Al met al een fantastische ochtend! 😊😄

Omdat ik om zo vroeg ging was er nog niemand op de top toen ik boven kwam. Met dat uitzicht in alle rust samen met de vogeltjes mijn ontbijt eten was wel echt een bijzondere moment. Tegen de tijd dat de andere mensen boven begonnen te komen was ik alweer op weg naar beneden en kon iedereen vrolijk aanmoedigen dat het ergste stuk nog kwam 😋. Kijk vooral even naar de foto's, niet waar ik aan dacht bij "wandelpad" 😂.

Sowieso is mijn definitie van een weg flink verruimd de afgelopen weken (bij de filmpjes staat een voorbeeld). Waar ik de eerste paar dagen nog twijfelend naar mijn routeplanner keek bij de zoveelste onverharde "weg" rij ik inmiddels zonder twijfel overal vrolijk door. Het autorijden hier is echt een bron van entertainment op zichzelf. Zandwegen, kuilen, halve achtbanen, hellingen van 17%, allemaal geen probleem. Ik begin me langzaam steeds meer ingeburgerd te voelen. Het is bizar dat hier al bijna 3 weken ben, de tijd vliegt voorbij. Ik wil de flamingo's nog gaan bekijken, er zijn nog zoveel restaurantjes waar ik heen wil en ik denk niet dat ik het ooit moe word om de hele middag te snorkelen. Gelukkig heb ik nog even voordat ik verderga, tijd genoeg om nog meer te ontdekken en mijn windsurf skills te verbeteren 😉

Tot de volgende, en dankjewel voor alle leuke reacties. Het maakt me heel blij om die te lezen 😊☀️

ChristoffelbergWandelpad?KlimpadBoven op de topChristoffelbergUitzicht ChristoffelbergStreet art Otrobanda, WillemstadDe beste versie van een ochtendUitzichtZuidelijke CaracaraUitzicht over de st JorisbaaiPelikaanZandfort

1. Danny:
    14 juli 2023
    Super leuk om weer te lezen, geniet er van!
  2. Rob Noordhoek:
    14 juli 2023
    Wat een mooie foto’s. Blijf genieten.
  3. Margriet Kentgens:
    14 juli 2023
    Wauw Sulina echt aan het genieten en nieuwe dingen ontdekken. Hoe leuk is dat. De foto’s zijn prachtig en leuk dat wij zo ook kunnen mee genieten. Het zijn pas drie weken en nu al zoveel herinneringen gemaakt. Kijk alweer uit naar het volgende verhaal!!!!!
  4. Marie jose:
    15 juli 2023
    Hallo Sulina
    Wat 'n enthousiast verhaol. De geis Curaçao nog mieër misse daan Nederland. Prachtige foto's👍👍
    Iech bin benuijt naor de res.
    Dikke knoevel vaanoet Mestreech
  5. Audrey:
    27 juli 2023
    Wow dit is echt wel prachtig. Qua uitzicht het zweten waard!