Curaçao deel 3

25 juli 2023 - Julianadorp, Curaçao

Na een week van familie bezoek, gezelligheid en heerlijk uit eten is het tijd om mijn tas weer te gaan pakken. Het is vandaag een maand geleden dat ik uit Nederland vertrok, morgen stap ik op het vliegtuig naar Peru.

Hoewel ik na een maand echt zo ongeveer alles wel gezien heb op het eiland vind ik het toch jammer om weg te gaan. Ik ben me in die tijd ook thuis gaan voelen hier en dat zit vooral in de kleine dingen. Ik heb een favoriet strandje wat lekker rustig is, ik kan alles vinden in de supermarkt, zonder navigatie over het eiland rijden omdat ik de weg weet en ik weet waar ik de lekkerste koffie krijg 😄. Dat laatste is het belangrijkste 😋😉

De afgelopen anderhalve week was vooral heel gezellig met Annie die 10 dagen op bezoek kwam, veel restaurantjes, heerlijk eten en bijkletsen met familie die toevallig ook hier op vakantie was. Daarnaast viel er nog een boom om in de tuin en moest ik met de auto langs een garage omdat ik iets te enthousiast achteruit reed. Het viel gelukkig allemaal mee en was snel opgelost. Zo vloog de laatste anderhalve week hier voorbij vol met leuke dingen en nieuwe ervaringen. Ik heb een heerlijke maand gehad in Curaçao en ook fijn om zo al een beetjete kunnen wennen aan het alleen zijn. Ik kijk echt enorm uit naar morgenavond als mijn vlucht vertrekt😄.

​​​​​Mijn laatste dag in Curaçao heb ik afgesloten met een heerlijke middag op het strand. Ik ga iedere dag in de zee zwemmen wel missen, wat een luxe ❤️. Mijn laatste momenten in de zee werden wel afgesloten met de meest spectaculaire zonsondergang die ik tot nu toe hier gezien heb. Zwemmen en kijken naar dit uitzicht was een hele mooie afsluiting 😊

Laatste avond

Peru gaat wel even wennen worden waarschijnlijk maar er staan ontzettend veel leuke dingen op de planning. Ik ben een paar dagen in Lima en heb dan anderhalve week om naar Cusco te gaan. Ik moet alleen nog even uitzoeken hoe 😇😋

Onderweg zijn een aantal leuke tussenstops in Paracas, Ica, Arequipa en Puno en na 3 weken spaans leren in Cusco is de inca trail naar de Machu Picchu al geboekt. Ik wil daarna zeker nog even naar de Amazone en wie weet wat ik onderweg nog tegenkom en waar ik uiteindelijk terecht kom. Uiteindelijk staat alleen de spaans les en de Machu Picchu vast en kunnen de plannen nog alle kanten op.

Ik heb er ontzettend veel zin en kijk heel erg uit naar alles wat ik ga meemaken. Ik hou jullie zeker op de hoogte!

Liefs,

Sulina

Drankje aan zeeEven zwemmen voor de lunchFort beekenburg

Vis bij de visserij

Shete Boka

Shete BokaMini familie reünieLokaal eten op de markt Laatste avond pizza aan het strand 😄Even zwemmen voor de lunchMuurschildering Willemstad

Schoothondje?

1. Margriet Kentgens:
    25 juli 2023
    En dan is de periode Curacao al afgesloten. Weer een mooi verhaal met gezellige mensen om je heen. De foto’s zeggen genoeg. Echt mooi hoor! Een hele goeie reis en ik kijk uit naar het volgende verhaal. Tot snel weer.
  2. Margot:
    25 juli 2023
    Hoi Sulina, wat zijn de weken omgevlogen! Dank je voor al die mooie foto's en verslagen. Op naar het volgende avontuur! Buen viaje y nos vemos pronto (alvast een beetje Spaans🤭) Saludos, Margot
  3. Sulina:
    26 juli 2023
    Je wil niet weten hoe trots ik ben dat ik weet wat er staat 😂
    Heeft al dat Duolingo de afgelopen weken toch al wat geholpen, over een maand geef ik in het Spaans antwoord 😉
  4. Peter Kentgens:
    26 juli 2023
    Tijd gaat inderdaad snel en je gaat al beginnen aan het volgende avontuur. Aan de foto’s en de verhalen te zien heb je echt een mooie tijd gehad in Curacao. Im wens je alvast heel veel plezier in Peru! Geniet ervan!!
  5. Marie jose:
    Nao 'nne fantastische tied in Curaçao op naor Peru. Iech bin hiel benujd👍👍🤗🥰
  6. Suzy en Derren:
    26 juli 2023
    Al was het eventjes, wij zijn toch blij dat wij jou hebben mogen ontmoeten. Heel veel liefs en geniet, geniet en geniet. 😘😘
  7. Audrey:
    27 juli 2023
    Super mooi. Kan niet geloven dat je al een maand weg bent! Wat vliegt de tijd. Heel veel plezier